Musik i mitt hjärta



på bilden:
  

Artister som inte är med på spelistan men på collaget: Nirvana - lake of fire, Scorpions - still loving you.



Musik: Musiken är så viktig i mitt liv. Igår när jag åkte in till stan blev det superstressigt som vanligt i sista minuten så jag glömde först smink som vi åkte tillbaks och hämtade, sedan mp3 också! men den hann ja inte hämta. Det var konstigt att åka kommunalt utan musik. Hur gjorde generationen innan min tiden före walkman blev uppfunnen? Indieperiod: just nu är jag i en period i mitt liv då jag lyssnar mycket på indie, alternativ indie, te x Mattias Alkberg.(dementorerna, en sång om sverige med harry potter-hint lyssna på den!) Jag har alltid lyssnat på rock. Eftersom jag älskar Gossip girl har jag hittad mycket ny musik genom seriens soundtrack (finns att ladda, Gossip Girl soundrack & -"- 2 ) genom serien upptäckte jag The virgins, Oppenhiemer och Nadia oh :) me love! (ni kanske ser gossipgirl bilden på musikcollaget) Jag har en crush på halvnördiga pojkbandet The animals från 60-, 70-talet. Deras "house of the rising sun" är grym. Mycket inspiration till att rita; southern america, louisiana, true blood, country, wolf och vampire in southern america, teenwitch, wiccan. (ok konstigt men jag tänker på det sättet när jag blir inspirerad) Mycket av min inspiration får jag från musik. Billy Idol är min stilidol och har länge varit en favorit :) hihi. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar