Freddie Mercury 65 idag.



Har du googlat idag? Gör det! Då kan du se att googles slogan idag är en  födelsedagshyllning till musikgeniet och  sångaren Freddie Mercury som idag skulle fyllt 65 om han levat.

Jag har växt upp med Queen. På vardagsmornarna vaknade jag av ljudet av rockmusik(Från Rocklassiker eller Bandit) från mammas radio som nu står inne på mitt rum. Jag älskar Queens musik, den har betydd mycket för mig. Hur dem sjunger om att vara fri, ung, det som är vackert och om att passa in. Bandets lite halvtöntiga 80-tals texter. Känslan av unga som gör upp mot det gamla,.. Allt! Svårt att beskriva, men du har säkert lyssnat själv. Musik skapar minnen. Jag koppla ihop den en period i mitt liv och kommer minnas mitt unga liv om jag lyssnar på dem i framtiden, precis som många 30+ hör Queen nu och drömmer sig tillbacks. Lyssna på Radio Gaga, min favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar