White&Gold // Från stockholmare till stockholmare

Hej! sitter och lyssnar på rockklassikers timme med 80-tals rock, dricker julmust. har shoppat secondhand idag, det ligger typ någonstans mellan att shoppa nytt i butik och loppis. priset är inte loppisfyndpris, typ 5-20 kronor, utan dyrt om man ser det ur det perspektivet. Men ändå mycket billigare en den billigaste klädkedja, OCH med unika och originella plagg och accessoarer som man inte kan hitta i butik. Varje secondhand plagg har sin historia. Så idag har jag, för nyhetens skulle handlat secondhand. Hittade jättefin guld och vit stickad tröja, och en vit skjorta. Är jättenöjd. Vit skjorta har jag varit ute efter länge. Hade egentligen lovat mig själv att endast köpa två klänningar från hm till jul som sista grej detta år, men jag kunde inte låta bli! borde inte ens gå in i butiker., vi var på Beyond retro, dem har jäkligt mycket snyggt och jag fick massor av cravings .- tex höga skinnskorts som jag letat efter!



(hihi! ignorera att bilderna är tagna i badrum)




Fick i posten idag: tydligen det är trendigt med guld och vitt, just vad jag köpte:)




Vi har bygggubbar här nu, eller a, byggarbetare då. dem är och renoverar vårt kök, så jag sitter i vårt vardagsrum som är proppad med kartonger och grejer från köket.vi har ställt in mikro och vattenkokare där med. mys! satt där och åt frukost.  Äntligen ett snyggt kök, nu slipper jag det sunkiga som jag växt upp med...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar