Cut the Crap!




AHHH! Vilken dålig känsla jag har i magen.Vad gör jag med mitt liv? Stressar inför framtiden nu. Jag fick nyss en aha-upplevelsen om hur groteskt mycket kläder jag har t ex, och då inte inräknad dem 7 kassarna (+ 3 med jackor och skor) som jag ska sälja! Och har fortfarande saker jag måste ha, typ en klänning jag spanat in till julafton ... känner du igen dig?

Humöret går upp och ner, i veckan kan jag vara jätteglad och avslappnad. Igår kväll var jag deppig och ledsen, börjat stressa smått igen I andra ring stressade jag som en idiot, det tycktes som om jag inte hade tid med allt skolarbete, pojkvän vänner och andra krav som kommer i min ålder, fast jag går bild och form, dem flesta anser at vi hade det som slappast i tvåan!!! Igår kände jag inte för att bara åka hem, fast jag i vanliga fall skulle tycka att det skulle varit jätteskönt. Får ensamhetskänslor och tänker jättekonstigt; typ, oj här är jag som är 18 och ung nu, snart kommer jag vara gammal och då kommer jag inte ha upplevt någonting medan jag kunde. Fast så är det verkligen inte, - har gjort saker varje helg, mer eller mindre risky, haha. Jag orkar inte med dem PMS liknande känslorna, fy fan!

Allt ha flutit på sedan jag började 3:an nu i höst. Jag har inte varit så sjuk som jag brukar, var så stressad i tvåan så immunförsvaret brakade ihop. Sedan har jag varit sjuk hela sommaren, eller allergisk snarare. Men nu till trean har mina betyg stigit overhört, fastän jag inte anstränger mig speciellt, jag bara gör uppgifterna, äckeluppsatser men sen går det bra. Kreativiteten börjar smyga sig tillbaks. Just nu är jag helt "frisk" och har varit det ett tag. Nej jag tänker i nte må dåligt mer nu, jag har gett mig själv en rejäl utskällning. Så fort jag känner mig ensam, trött och eländig tar jag mig ur det negativa. För det drar så jäkla mycket energi! Och jag skriver det typ här på bloggen för att övertyga mig själv, Aldrig mer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar