MUSIC

Lite band och artister jag lyssnar på just nu. Old school. Rebecca&fiona, (har jag alltid gillat, innan dem blev hypade i år.) Gorillaz -lite nostalagi. Led zeppelin, Janis joplin, The Pretty Reckless (med taylor momsen) Och: massor av 80-tal! haha, har ni hört trans x, living on video? Bästa träningslåten EVER! Och walking in LA, UNDERBART 80-TALIG. Abba, avicii, ja mixar det mesta. Avicii för att hans låtar påminner mig om lyckade utgångar då man dansar iväg hela natten. Och för att hans låtar är taggande, dessvärre lätt för att bli uttjatade.(typ fade into darkness) Skulle inte kunna klara mig utan musik alltså, speciellt inte med alla dessa långa resvägar när man bor på landet. Jullåtar får man inte glömma nu när det närmar sig - när dem är som bäst - wham! - last xmas ;) Dem spelade den på radion redan förra veckan tidigt på morgonen, det var trevligt att höra redan innan december. Lovisa Neggas musik upptäckte jag i somras, älskar! ungdomsjäl i musikform, både taggande och bra som "bara lyssna" musik.



1 kommentar:

  1. Jag tror att du skulle gilla bandet Supertramp (om du inte redan lyssnar på de). De är typ 70/80-tals musik...

    SvaraRadera