Fall - Autumn - Höst






Nu är hösten HÄR, det är 3:e Oktober, löven börjar äntligen förvandlas till underbara toner av guld, rött orange och jag får inte dåligt samvete av att stanna inne och mysa med varm choklad(kaffe) Hösten inspirerar mig så till att teckna och måla, färgerna. Höst förknippar jag med skräckfilmer, halloween, harry potter-> Tim burtons work-> Inspiration! Kommer att kolla Gossip girl och True Blood under hösten:) Ligger bara på 3:e säsongen av Gossip, har aldrig kollat den på tv.
Jag som kaffeberoende blir lite oroad då jag hörde dem prata om detta i radion för ett tag sedan, (kollade upp det sen på nätet):


6 positiva effekter av kaffe:
  • Minskar risken för åldersdiabetes
  • Motverkar astmaSkyddar mot karies och tandröta
  • Smärtstillande för kvinnor
  • Minskar risken för hudcancer... 
...och 7 nackdelar med kaffedrickande
  • Innehåller stora mängder akrylamid
  • Ökar risken för missfall
  • Är uppiggande och orsakar sömnlöshet
  • Ökar risken för hjärtinfarktKan göra dig beroende
  • Kan ge hjärtklappning
  • Kan orsaka magkatarr hos känsliga magar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar