ART ( gammal, old !)

2009

2008



2008

Bildexempel på hur jag tecknar:) Lite Disney produktion art-stil. Dem här är gamla gamla, mellan 2-3 år., Tecknar lite annorlunda nu, men gjorde ett uppehåll under ett år ungefär i gymnasietvåan, trodde en tid att jag inte skulle återvända till att börja rita igen .. men det har jag! och det är jag glad för. Mitt projekt nu i trean är att jag ska agera som conceptkonstnär/produktionstecknare till en tecknad film. vill jobba som animatör och conceptkonstnär i framtiden, lite oroväckande med tanke på att de mest kända concpetartist är av manligt kön i åldern 45+... jaja! Har precis jobbat på projektplanen som ska vara inlämnad på torsdag.  Den sista bilden "cinderella" använde jag som arbetsprov när jag täkte till den skola och bild-och formlinje jag går på nu.(Södra Latin) Är så ag att jag inte hämtade tillbaks den sen, nu är den kastad någonstans:/ Mitt problem är at jag gör för många bilder, att de aldrig blir klara. har flera 10-tals ideer i huvuder
t om dagen vad jag vill rita, kan vara modebilder, sagoillustartioner, fantasy, fanart, osv! Är intresserad av mycket, 1800 tals illustationer och mode, mode från förr, myter och sagor, berättelser, science fiction, fanasy och mode, puh!:O :) det kan vara lite jobbigt ibland. jobbigt värre. shit nu sitter jag här igen vid datorn, dricker kaffe med kardemumma och skriver blogg istället för att plugga! skäms, nu ska det pluggas!

Ha det bra tillsvidare, PussPuss

*Läs om vad produktion art är här.

1 kommentar:

  1. Askungen-bilden är ju för fin. Snygg stil. Påminner om en illustrerad Askungen-bok jag läst där hon har just vit peruk och helt alltet.

    SvaraRadera